אורבך: "התברר שאי אפשר להישען על ח"כים ערבים אנטי ציוניים בממשלת 61"

אייל ראובן 1 Comment on אורבך: "התברר שאי אפשר להישען על ח"כים ערבים אנטי ציוניים בממשלת 61"

חה"כ ניר אורבך ב"מהדורת הבוקר": "אני ידעתי לפני שנה שאין יכולת להקמת ממשלת ימין. הבחירה הייתה או בחירות נוספות או ממשלה כזו. אני אמרתי במפורש שהניסוי נכשל. הלכתי בתום לב ועם רצון שזה יצליח אבל התברר שאי אפשר להישען על ח"כים ערבים אנטי ציוניים ב-61 אצבעות. בחודשיים האחרונים הלכנו יותר רחוק ונשענו על המשותפת בכמעט כל הצבעה. אמרתי לבנט עד כאן"

צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ ניר אורבך (ימינה), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) וחשף כי הגיע להבנות עם הליכוד לפיהן הוא יקבל תפקיד שר בממשלה הבאה. "ישבתי עם הגורמים הקובעים בליכוד ונאמר בצורה של הבנות שיתנו לי תפקיד שר בממשלה הבאה".

אורבך נשאל מדוע לא נהג כמו חברתו לסיעה עידית סילמן שפרשה מהקואליציה: "אני מלכתחילה במקום אחר מעידית. אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו מסוגלים לעמוד מול ראש ממשלה ורא"מ שהוא חבר ולומר לו שהעסק הזה נגמר. בנט בעצמו אמר שההחלטה לפזר את הכנסת נפלה אחרי ההבהרה שלי".

לצד זאת, הוסיף: "אמרתי לבנט שלא אפתיע אותו בשום שלב. ידעתי שפוליטית אני משלם מחיר גבוה יותר מאשר אם הייתי חותך – אבל פעלתי כך כי זה מה שהיה טוב לציבור ששלח אותנו. כשהרגשתי שהציבור ששלח אותנו כבר לא נמצא איתנו, אמרתי שזה נגמר וברגע שאמרתי שאי אפשר יותר הממשלה נפלה".

אורבך התייחס לטענת יו"ר ש"ס שפורסמה בקול חי בשבוע שעבר, לפיה ראש הסגל בלשכת ראה"מ עמד מאחורי ה'גזירות' נגד החרדים בכדי לגרום להם להכנס לממשלה: "טל גן צבי הלך יחד עם איתי לבטל את הפגיעה בתקציב הישיבות וגם הוא הלך איתי ללשכת שר האוצר לבטל את גזירת המעונות. אלה הדברים שאני מכיר בעצמי".

לדברי אורבך: "היה ויכוח עמוק מאוד בכניסה שלנו לממשלה. אני מעריך שמחצית מבוחרינו עזבו אותנו אז. הייתי בקשר רציף עם כמה שיותר בוחרים שלנו וזה מה שהכי השפיע עלי. ככל  שעבר הזמן אמרו לי העסק הזה נגמר. בעיקר בשל הנושא של הרמת הראש הלאומית".

הוא הדגיש: "אני ידעתי לפני שנה שאין יכולת להקמת ממשלת ימין. הבחירה הייתה או בחירות נוספות או ממשלה כזו. אני אמרתי במפורש שהניסוי נכשל. הלכתי בתום לב ועם רצון שזה יצליח אבל התברר שאי אפשר להישען על ח"כים ערבים אנטי ציוניים ב-61 אצבעות. בחודשיים האחרונים הלכנו יותר רחוק ונשענו על המשותפת בכמעט כל הצבעה. אמרתי לבנט עד כאן".

הוא התייחס לריצה של ימינה: "אני חושב שאיילת קצת מתבלבל אם היא חושבת שהיא תוכל לבנות את הרשימה שוב על משהו לא ברור ולא לומר עם מי היא תלך אחרי הבחירות. בשביל שיהיה סיכוי לעבור את אחוז החסימה ימינה צריכה להיות מאוד ברורה ולחזור חזרה לגוש הימין בראשות נתניהו. גם איילת וגם אני שמרנו על המצפן הערכי במורכבות הזו. אני האצבע שהפילה את הממשלה. אבל גם עכשיו אני לא רואה שום סקר שמביא 61".

"אני מצפה לקבל תפקיד שר מהליכוד", שב ואמר אורבך. "זה לא מדויק השם שיצא לליכוד שלא עומדים בהתחייבויות. מאחר וזו לא התחייבות אלא הבנות אני לוקח בחשבון שזה לא יתממש. בשלב הזה אני לא מתמודד בליכוד".

ביחס לשותפות אפשרית עם הבית היהודי, אמר אורבך: "אני חושב שיש ערך לריצה משותפת, אם שקד מחליטה ללכת לכיוון הציונות הדתית צריך לסגור איזה סוג של חבירה עם הבית היהודי. אבל אני מקווה שינהלו מו"מ הגיוני".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    וואי רק עכשיו עלית על זה..גאון!